Een geweldige episode van Games of Thrones in Breukelen, zo omschrijft martstrateeg Jhon Douma de TBM Summit UC&UCaaS afgelopen woensdag. Een korte summary van zijn hand hierbij alvast in aanloop naar het uitgebreide artikel dat binnenkort in TBM en online verschijnt.
Het traditionele telecomlandschap in Nederland verandert en er verrijst een ander (IT) domein. Fax, ISDN en analoog verdwijnen. Open standaarden worden de norm, wat zorgt voor meer flexibiliteit.
Bij de veranderingen horen uitdagingen. De vraag hoe de sector de komende jaren met de klant moeten omgaan staat overal hoog op de agenda. Vertrouwde IT-processen en de bijbehorende taal barrières doorbreken is nodig. Proactief ontwikkelen, handelen en communiceren zal belangrijker worden.
Vendor, leverancier en IT-dienstverlener moeten de eindgebruiker meenemen in een makkelijk te begrijpen customer journey die zorgt voor adoptie zodat eindgebruikers anywhere, anytime, anyplace toegang hebben tot zakelijke omgevingen.
Wat vinden onze Vendoren, de Captains, van de markt. Hierbij de verkorte versie van hun visie. Het uitgebreide verslag volgt binnenkort in het decembernummer van TBM en via onze online kanalen.
Ondanks alle stikstof in de lucht is het volgens Arthur van den Ende van Xelion gezond om internationaal te gaan ondernemen.
Sebastian Hoogstadt van Poly Nederland geeft aan dat de markt onzeker is daarom ziet hij wel kansen om na alle files in Nederland aan te haken bij de juiste platformen.
Er heerst twijfel bij Leon Blank van NFON Nederland. De hoogste tijd het merk breed te positioneren en binnen het MKB te gaan drukken op enter! en de Prise oftewel de enterprise binnen te halen.
De markt ontwikkelt zich en wordt meer complex volgens Jan Roggeveen van Cisco, dus gaan we zorgen voor innovatie die adoptie en de klant journey eenvoudiger en overzichtelijker maakt.
Dat maakt de ontwikkeling van technologie dynamisch volgens Caspar Hendriks van Atos / Unify. Hij wil de partner helpen in deze snelle digitaliserende wereld.
Veel overlap constateert Marvin Korthout, van Jabra Nederland. Hij ziet dat data/video streaming in combinatie met hardware een eenheid wordt en integreert in de smart Home/Smart Business omgevingen.
Zelf straalt hij de rust uit, maar Paul Spaargaren van ALE Netherlands vindt de markt onrustig . Daarom gaat hij tezamen met zijn mensen knopen leggen met de oplossingen van andere marktpartijen, ps.; niet het oud Hollandse spelletje knoopje leggen.
De strijd wordt steeds heftiger volgens Michiel Noordermeer van Avaya Nederland, het is momenteel chaotisch. Daarom gaan we naar een digitale workspace en blijven we innoveren.
Reflecterend op de discussie stelt Danny Burlage van Wortell de terechte vraag of we het met zijn allen wel kunnen bijbenen. Alles verandert en dus ook de functietitels. Zelf introduceert hij de originele titel Adoptie consultant. Hij gelooft in zijn visie om de ambitie waar te maken om het makkelijker te maken voor de bakker, de slager nou ja voor iedereen.
Het is een game volgens Ronald Schapendonk van NEC NEDERLAND. Een game met heel veel spelers en aanbod en niemand die weet wie de winnaar wordt. Wie weet komt er meer dan een winnaar uit de bus. Hij breekt een lans voor het faciliteren van alles in één en zet daarmee de deur open naar meer samenwerken.
Samenwerken en elkaar daarna overnemen is volgens Frank Nijholt van Panasonic Nederland op dit moment aan de orde van de dag. De consolidatieslag woedt in alle lagen van de keten. Samenwerken is geen luxe, maar noodzaak. Het nieuwe platform van Panasonic gaat door samenwerkende partners de markt betreden.